neděle 4. srpna 2013

Vítejte

Vítejte na vývojářském deníčku hry Kirks.

Kirks je moje první hra, plošinovka, kterou vyrábím v endžinu Unity 4 a to zhruba po dobu jednoho roku, s tím, že na hře pracuji opravdu jen ve volných chvilkách, a ne zdaleka ve všech, které se naskytnou. Navíc jsem si dal pár několikaměsíčních pauz, v nichž jsem rozdělal pár dalších projektů (ty jsou momentálně u ledu). Někdo by mohl namítnout, že s takovýmto přístupem hra nebude nikdy dokončená, a že bych namísto Kirkse měl raději dělat Pong nebo Breakout, či podobný nesmysl. Štěstí je, že dělám v Unity a to znamená, že pokud se na výrobu hry opravdu soustředím, je možné udělat velký pokrok v řádu pouhých několika dnů. Tohle platí v současnosti mnohonásobně více, než když jsem začínal a víceméně nevěděl "jaká zrovna bije".

Co mám hotové? Zatím to jsou dvě úrovně, ale zato jsou plně hratelné a z jejich designu mám upřímnou radost. To samozřejmě znamená, že ty hlavní featury jsou také hotové. Endžin je hotový, a z toho vyplývá, že mám vytvořený pohyb postavičky po úrovni (zpočátku velký challenge), vyřešenou interakci s prostředím (funkční fyzika) a střelbu (která je po stránce využívání paměti řešená velice moderně), a také tu jsou různé bonusy a další překvapení, o kterých se zatím rozepisovat nehodlám. Menu je hotové. Přepnout do něj se dá kdykoli stlačením tlačítka Home.

Momentálně přede mnou stojí challenge v podání editoru úrovní nebo alespoň nějakého systému, s jehož pomocí bych mohl plácat plošinky a krabičky (na které postavička skáče) po obrazovce, a to podle vzdáleností, které je postavička schopna přeskočit (jedna z výzev hry je skákání přes propasti, ale i přes jiné překážky). Prozatím jsem zkusil vytvořit v obrázkovém editoru grid a nějako vymyslet, v jakých vzdálenostech můžou plošinky být od sebe, ale mám dojem, že nejlepší bude udělat design halabala a ty vzdálenosti pak řešit během zkušebního průchodu úrovní, jak jsem to ostatně řešil u prvních dvou. Je to časově náročnější, než kdybych to nabouchal ve skvělém editoru úrovní, ale holt výroba editoru taky není zrovna lehká záležitost, tedy alespoň předpokládám, že není.

Každopádně, jsem spokojený s tím, v jakém stavu zatím Kirks je. Od první verze je to pokrok vpravdě sedmimílový.

Uvidíme se u dalšího zápisku. Zda to budou náhodné myšlenky, či velmi detailní popis s desítkami obrázků, to se ještě uvidí.

zeal

Žádné komentáře:

Okomentovat